Mot tyngre lyft

Slut på mysträningen

Nu känner jag att jag har mystränat lite för länge, vilket för mig innebär tunga vikter och få repetitioner. Det är kul, men kanske inte så utvecklande. Därför tänkte jag att jag skulle försöka ta mig ut ur komfortzonen nu, och jag rivstartade med 10 set av 10 repetitioner i knäböjen på lunchen. Jag började med 80 kg på stången, men fick svälja min stolthet och gå ner till ynka 60 kg för att kunna behålla en god teknik. Jag är nämligen fruktansvärt dålig på att göra fler än typ tre repetitioner (förmodligen för att jag tycker det är tråkigt och därför aldrig gör det).

Och trots att jag använda “ynka” 60 kg var jag tvungen skriva ett meddelande till chefen, där jag berättade att jag råkade träna tills jag mådde illa och därför skulle behöva ta lite längre lunch. Just nu bävar jag för att gå upp för trappan till köket här på jobbet. Planen är att jag nästa vecka ska göra 9×9 med lite tyngre vikter, sedan 8×8 och så vidare tills jag är nere på 1×1 och slår personligt rekord. Men vi får se, det är inte helt omöjligt att jag struntar i detta och gör tunga ettor om typ två dagar. Men det är också okej.

På filmen nedan ser ni ett av de djävulska seten. Jag vet att jag buttwinkar så mycket att det ser ut som att jag twerkar på en klubb, men det får ni tåla. Jag har inga planer på att ändra det.


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar