Kroppspositivitet

5 saker jag gör för att förbereda mig inför beach 2017

De här fem sakerna gör jag för att förbereda mig inför beach 2017 – ja, rent mentalt då.

Ni som har läst något jag har skrivit innan förstod förmodligen direkt att jag inte kommer ge några tips på hur du går ner i vikt eller förändrar dig på något sätt för att hänga på stranden. Kolla bara på bilden ovan – min kropp passar alldeles utmärkt för strandhäng trots en och annan valk. Men hur mycket jag än vill undvika allt tjat om strandkroppar kommer det vara oundvikligt att höra och läsa om hur jag ska träna och äta för att bättre passa in i normen lagom till strandsäsongen.

Och även om jag vet att jag duger för stranden precis som jag är så är det lätt att dras med. Plötsligt står jag där och granskar mig själv lite extra kritiskt i spegeln, drar in magen en aning eller något annat idiotiskt. Och jag tror inte jag är ensam. Därför kommer här mina bästa tips på vad jag kommer göra för att inte drabbas av kroppspanik inför beach 2017, fyll gärna på med idéer i kommentarerna så kan vi göra den här sommaren lite mindre ångestladdad.

1. Tränar sådant som är roligt
Beach 2017 ligger liksom i luften vid den här tiden på året, inte minst på gymmet där folk försöker deffa ner sig inför strandhänget. För att inte riskera att dras med ägnar jag mig endast åt den typen av träning jag faktiskt tycker är kul. För när jag gör något jag tycker är roligt – det vill säga att lyfta vikter – hinner jag inte tänka på att hur många kalorier jag har förbränt och hur mina lår kommer se ut i bikinin (de kommer vara assnygga om du undrar).

2. Avföljer folk
Jag vet, det är så mycket prat om hur dåligt det är med filterbubblor men såhär innan beachsäsongen vill jag fasen befinna mig i en. Jag vill att mina sociala medier ska vara en ångestfri zon, en plats där jag kan bläddra runt utan att stöta på något som får mig att må dåligt och ger mig kroppsångest. Där finns det inte plats för fitnesspersoner med sexpack som visar upp alla matlådor med broccoli och torsk som de ska äta för att komma i form till beach 2017.

3. Går på yoga
Okej, det här är en lögn. Jag yogar inte en enda sekund någonsin, men jag tänker i alla fall göra det. Tror jag. Just nu har jag fullt upp med att träna inför min strongwomantävling den 22 april, men efter det tänker jag ge yoga en chans. Jag känner att en yogaklass skulle kunna vara en skön och prestationslös paus från all strandhets, och att det skulle kunna ge mig chansen att koppla av och lyssna på min kropp. Det har jag å andra sidan sagt flera gånger så vi får se.

4. Köper en nice bikini
Men även om jag gör allt det jag har skrivit ovan finns det ändå en risk att jag står där på stranden och känner mig lite halvful och blekfet. Därför tänker jag köpa en riktigt snygg bikini. Ingen som gömmer mina kurvor eller valkar, och inget som är särskilt smickrande eller håller något inne. Jag vill ha en helt vanlig men jävligt snygg bikini som jag känner mig fin i.

5. Äter glass
Av den enkla anledningen att glass är gott och att det påminner mig om att sommaren inte bara är ångestladdad, utan också riktigt härlig.


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar