Träning

Konditionsträning för dig som hatar konditionsträning med sandsäck

Hoppas ni har saknat min konditionsträning för dig som hatar konditionsträning, för här kommer en till!

Nu var det ett tag sedan jag la upp ett pass, men konceptet är samma – jag hatar att springa och stå på crosstrainern och jag vet att fler gör det, så jag delar med mig av mina tips på träningspass som känns som styrketräning men som får upp pulsen rejält.

Det här passet gör jag med en sandsäck som jag fick hem från Abilica härom dagen. Det är en fantastisk pryl! Inuti säcken ni ser finns det fyra säckar som du fyller med sand och därmed kan du bestämma vikten helt själv och variera från övning till övning. Men har du inte en sån här finurlig grej går det att göra det själv, men jag är inte så pysslig så du får typ googla DIY sandsäck.

Passet består av de här övningarna:
1. Frivändning
2. Press
3. Böj
4. Rodd
5. Marklyft
Och som “vila” (det blev inte så mycket vila): något som jag inte vet namnet på men där man liksom svingar den runt kroppen som ni ser

Så här gör du:
1. 3 reps av alla övningarna
2. 3 reps av den där övningen där man snurrar sandsäcken runt kroppen
3. 2 reps av alla övningarna
4. 3 reps av den där övningen där man snurrar sandsäcken runt kroppen
5. 1 rep av alla övningarna
6. 3 reps av den där övningen där man snurrar sandsäcken runt kroppen
7. Vila max två minuter (eller hur länge du vill, jag bestämmer inte) innan du repeterar två gånger till. Tada!
(Själva konceptet med min konditionsträning för dig som hatar konditionsträning är att man gör många repetitioner utan att hinna bli trött. Därför krånglar jag alltid till det lite onödigt mycket.)

Om ni är observanta kanske ni lägger märke till att jag har en tjusig jumpsuit i sammet och en jacka som inte känns så mycket träning på mig. Korrekt! Jag orkade inte byta om för att träna på lunchen och tyckte det var smart att gå ut i kylan och träna i de vanliga kläderna. Man svettas liksom inte så mycket när det är kallt. Rekommenderas.

 


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar